Turystyka

Obecne czasy charakteryzuje duża motywacja do podróżowania i odwiedzania nowych miejsc oraz wypoczynku, zarówno biernego, jak i czynnego, co skutkuje formą własnego rozwoju i nabywania nowych doświadczeń.

Samo słowo turystyka pochodzi od francuskiego pojęcia tour, oznaczającego wycieczkę lub podróż kończącą się powrotem do miejsca skąd nastąpił wyjazd.

Regeneruje ona siły nie tylko fizyczne, ale i psychiczne, umożliwia poznanie świata oraz kształtuje osobowość. Jest również formą działalności gospodarczej, w ramach której wykształciły się różnego rodzaju usługi oferowane podróżnym, spośród których największe znaczenie mają: usługi noclegowe, gastronomiczne oraz transportowe.

Rodzaje turystyki

Głównym kryterium wprowadzonego podziału turystyki jest cel podróży, w ramach którego wyróżniamy turystykę:

• wypoczynkową, czyli urlopową, która zazwyczaj odbywa się nad zbiornikami wodnymi, w dużych kompleksach leśnych, w górach lub na wsi w gospodarstwach agroturystycznych;
  • poznawczą, podczas której jest możliwość poznawania ciekawych miejsc i obiektów, takich jak parki narodowe czy zabytki, muzea i galerie sztuki w dużych miastach;
  • kwalifikowaną, obejmującą aktywności fizyczne i służącą doskonaleniu posiadanych umiejętności – turystyka narciarska, konna czy wędkarska;
  • pielgrzymkowa, w której główne znaczenia mają przeżycia religijne;
  • zdrowotną, mającą na celu odzyskanie zdrowia;
  • biznesową, związaną zazwyczaj z wykonywaną pracą;
  • rodzinną i towarzyską.

Zorganizowana turystyka narodziła w 1841 roku, kiedy to Thomas Cook przygotował pierwszą podróż turystyczną w historii.

Parę słów o nas. Jest nas trzech i stąd nazwa PAG-travel

Przemek
Andrzej
Grzesiek

Nie wzięliśmy się z nikąd od wielu lat zajmujemy się różnego rodzaju aktywnością ruchową zarówno zawodowo jak i prywatnie. Z powodzeniem od ponad 15 lat prowadzimy Szkółkę Pływacką Wodnik i bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że cieszy się ona dobrą marką w Wałbrzychu.

W ramach tej działalności organizowaliśmy dla naszych podopiecznych wiele imprez różnego rodzaju między innymi:

• zawody sportowe
  • obozy sportowo-wypoczynkowe letnie i zimowe
  • wycieczki piesze i autokarowe
  • różnego rodzaju eventy

Niemal naturalną koleją rzeczy było rozszerzenie naszej oferty o część turystyczną i zajęcie się tym tematem na szerszą skalę. Ogromną wagę przy podjęciu decyzji o założeniu biura turystycznego miały pochlebne opinie o naszych działaniach szczególnie jeśli chodzi o organizację i przeprowadzenie obozów.

Odbyły się one nad naszym morzem w górach i nad jeziorami, ale też i za granicą.

Przez wiele lat pracy z młodzieżą nauczyliśmy się jednego najważniejsze jest bezpieczeństwo naszych podopiecznych.

Wiemy też żeby to bezpieczeństwo zagwarantować młodzież nie może mieć czasu na nudę, a my wiemy jak im zapełnić ten czas.

Jak wspomnieliśmy wcześniej również prywatnie jesteśmy aktywni ruchowo w wielu dziedzinach np.:

• pływanie /to oczywiste każdy z nas jest instruktorem pływania/
  • windsurfing, kitesurfing
  • kajakarstwo
  • wędrówki górskie /np. zaliczony szlak od Śnieżnika do Ustrzyk Górnych/
  • kolarstwo górskie /warto mieć kask/
  • narciarstwo /wśród nas są instruktorzy tego sportu/
  • snowboard /również jest instruktor/
  • turystyka motocyklowa /ładnych kilka kompletów opon zużyliśmy/

Posiadamy uprawnienia kierowników wycieczek, kolonii i obozów, wychowawców wypoczynku. Wśród nas są nauczyciele i ratownicy wodni z dużym doświadczeniem w zawodzie.

Dzięki naszym prywatnym jak i zawodowym doświadczeniom jesteśmy elastyczni w tym co robimy mając na uwadze bezpieczeństwo i zadowolenie naszych podopiecznych.

Przemek Andrzej Grzesiek

Szanowni Państwo!

Organizacją i prowadzeniem imprez turystycznych zajmujemy się ponad 20 lat. Początkowo były to obozy młodzieżowe dla UKS DELFIN, później Szkółki Pływackiej Wodnik. Przez te wszystkie lata staraliśmy się stale udoskonalać i poszerzać swoją ofertę, zachowując przy tym najwyższy standard oferowanych usług, czego naturalną koleją było stworzenie biura usług turystycznych. Nastawione na aktywny wypoczynek obozy pływackie i narciarsko snowboardowe. Jesteśmy pasjonatami i aktywnie uczestniczymy w przeróżnych rodzajach aktywności od pływania, windsurfingu, kitesurfingu, kolarstwa górskiego, kajakarstwa po sporty zimowe: narciarstwo, snowboarding snowkiting. Oddając swoje dzieci pod naszą opiekę macie Państwo pewność że trafiają w ręce profesjonalistów, instruktorów w różnych dziedzinach sportu z bogatym doświadczniem dydaktycznym. Filozofią naszej pracy jest perfekcyjne przygotowanie każdej imprezy turystycznej i profesjonalne jej przeprowadzenie.
Głównymi filarami naszej działalności jest organizacja aktywnego wypoczynku dla dzieci i młodzieży.
Naszym priorytetem jest Państwa zadowolenie. Dzięki długoletniemu doświadczeniu jako organizator i indywidualnemu podejściu w organizacji wypoczynku zapewniamy Państwu i Państwa rodzinom wyjątkowy urlop. Polecamy tylko sprawdzone przez nas miejsca i hotele.

Dołożymy wszelkich starań, aby dostarczyć Państwu najlepszych pozytywnych i niezapomnianych przeżyć.

Nasze usługi - na tym znamy się najlepiej